Rehabilitacja po rekonstrukcji więzadła krzyżowego/ po szyciu łąkotek – obejmuje rehabilitację dostosowaną do aktualnego stanu zdrowia pacjenta i jest prowadzona zgodnie z zaleceniami lekarza prowadzącego. W zakres rehabilitacji wchodzi wzmocnienie mięśni które stabilizują staw kolanowy/rozluźnienie mięśni które kompensują utracone funkcje/terapię przeciwobrzękową/ stopniowe zwiększenie zakresu ruchu / ćwiczenia koordynacyjne oraz równoważne. Cała rehabilitacja jest prowadzona stopniowo aby nie doszło do rozciągnięcia nowego więzadła oraz rozejścia zespolonej łąkotki. Po zakończonej rehabilitacji pacjenci są przygotowani do powrotu do sportu oraz świadomi jak unikać sytuacji sprzyjających kontuzji.

Rehabilitacja po endoprotezoplastyce stawu biodrowego – obejmuje aktywację mięśni odpowiedzialnych za stabilizację miednicy oraz kończyny dolnej. W odpowiedniej fazie dodajemy mobilizację blizny pooperacyjnej, aby uniknąć bliznowców oraz zmniejszyć ból przy dotyku i poruszaniu stawem. Stosowana jest terapia przeciwobrzękowa oraz przeciwbólowa, prowadzona zgodnie ze wskazaniami lekarskimi. Pacjent otrzymuje także instrukcję postępowania w domu oraz najbliższym otoczeniu.

Rehabilitacja po endoporetezoplastyce stawu kolanowego – obejmuje terapię przeciwbólową, przeciwobrzękową, wprowadzenie do ćwiczeń, zwiekszanie zakresu ruchomości zgodnie z aktualnymi wytycznymi.Wprowadzana stopniowa pionizacja pacjenta, nauka chodu o kulach oraz po schodach. Po osiągnięciu samodzielnego poruszania się dodajemy ćwiczenia wzmacniające całą nogę i pracujemy nad płynnością ruchu.

Rehabilitacja po operacji i uszkodzeniach w obrębie barku – Podstawowym elementem terapii i jest znalezienie właściwej przyczyny bólu i eliminacja problemu. W tym celu wykonujemy badanie funkcjonalne w obrębie barku, szyji oraz okolicznych tkanek. Współpraca pacjenta w fizjoterapii barku jest kluczem do uzyskania satysfakcjonujacej poprawy. Zwiększanie zakresu ruchomości, poprawienie siły oraz wyeliminowanie bólu są kluczowym celem naszych zabiegów.

Rehabilitacja po udarze mózgu – obejmuje elektrostymulację mięśni wiotkich, przy jednoczesnym rozluźnianiu mięśni nadmiernie spastycznych. Masaż kończyn z zaburzoną pracą jest bardzo ważnym elementem pobudzenia i normalizacji mięśni. Do naszej terapii stosujemy także techniki z koncepcji PNF oraz Bobath. Bardzo dobre efekty terapii lustrzanej u pacjentów po udarach oraz bólach fantomowych sprawiły, że zaistniały w naszej ofercie. Nieodłącznym elementem rehabilitacji są ćwiczenia usprawniające nie tylko stronę zajętą udarem ale także całe ciało aby wyeliminować niepotrzebne kompensacje.

Fizjoterapia w rwie kulszowej – Nerw kulszowy jest najgrubszym oraz najdłuższym nerwem naszego organizmu, dlatego aby pozbyć się dolegliwości z jego strony należy znaleźć etap na jakim doszło do ucisku oraz do stanu zapalnego. Nasza praca zaczyna się w okolicy odcinka lędźwiowego a kończy na stopie i palcach, gdzie nerw kulszowy oddaje ostatnie gałęzie. Jest to terapia wymagająca współpracy pacjenta oraz zmiany nawyków w postawie i czynnościach dnia codziennego, które najczęściej są przyczyną powstawania bólu. Fizjoterapia obejmuje rozluźnianie mięśni, odbarczanie nerwu, elektrostymulację oraz laseroterapię oraz naukę prawidłowej ergonomii pracy aby nie dochodziło do nawrotu dolegliwości.

Rehabilitacja uroginekologiczna – jest to nowa dziedzina fizjoterapii w Polsce, ale coraz częściej pacjentki sięgają po pomoc w sprawach kobiecych także fizjoterapeuty. Obejmuje badanie pacjentki w celu ustalenia przyczyny problemu i dobrania najlepszej terapii. W zakres terapii wchodzi : przygotowanie kobiet do ciąży oraz powrót do sprawności po porodzie, bóle podczas ciąży, fizjoterapia w rozejściu mięśnia prostego brzucha, nietrzymanie moczu, fizjoterapia po operacji narządów rodnych oraz usuwanie dolegliwości z nią związanych. Zachęcamy każdą przyszłą mamę aby skonsultować się z fizjoterapeutą i tym samym przygotować się do porodu, zmniejszyć dolegliwości w trakcie jego trwania i nauczyć się technik relaksacyjnych ułatwiających obniżanie stresu.

Kinesiology taping – jest to terapia oparta na wspomaganiu pracy mięśniowej, powięziowej, ułatwia drenaż limfy oraz mikrokrążenie . Plastry użyte do terapii są specjalnej jakości, zbliżone do grubości i elastyczności ludzkiej skóry. Kinesiology tapy nie ograniczają zakresu ruchomości dlatego można w nich wykonywać ćwiczenia , co więcej pozytywnie wpływają na jakość wykonywanych ćwiczeń . Plastry są hipoalergiczne oraz przepuszczają wodę, powietrze, dlatego można je stosować prze kilka dni. Bardzo ważna jest znajomość anatomii ludzkiego ciała aby prawidłowo wykonać aplikację i osiągnąć zamierzony cel. W zależności od rodzaju aplikacji i efektu który chcemy osiągnąć należy zastosować aplikację : mięśniową, więzadłową, drenażową, funkcjonalną, korekcji powięziowej.
Zastosowanie: korekcja postawy, łagodzenie bólu, redukcja lub wspomaganie napięcia mięśniowego, ochrona stawów, redukcja obrzęków i krwiaków, stymulacja czucia głębokiego odpowiedzialnego za równowagę ciała.

Rozluźnianie mięśniowo powięziowe – jest to stosunkowo nowa i niezwykle skuteczna metoda terapii. Polega na rozbijaniu mikro sklejeń w obrębie nadmiernie napiętych mięśni oraz powięzi. Uciśnięte nerwy oraz naczynia powodujące drętwienie rąk i nóg mogą być uwolnione za pomocą tej metody. Jest to także metoda przeciwbólowa, ze względu na bardzo bogate unerwienie powięzi.

Terapia manualna – pozwala na usuwanie blokad w stawach a tym samym usuwania przyczyny bólu. Niezwykle skuteczna metoda walki z bólem, pomaga w odzyskaniu pełnego zakresu ruchomości . Polega na świadomej współpracy z terapeutą, często wymagane jest pełne rozluźnienia pacjenta aby osiągnąć zamierzony efekt.